lørdag 17. april 2010

Tortilla ruller





Eg sliter litt med alle disse mexicanske navna - når hetter det hva ??? Tror dette er Burittos - men vi kaller det tortilla ruller hos oss, så det der det som blir navnet idag :-)
Til denne retten pleier eg å bruke litt det eg har i hus - så det er litt forskjellig innhold i disse pakkene etter hvilken dag det er. Så oppskriften dere får. er det er pleier å handle viss eg vett eg skal ha dette.
Tortilla medium 2 pk
500gr kjøtt i biter - kylling/svinekjøtt (bruker tacokjøttdeig også)
2 stk paprika i staver
1 stk squash i staver
1 stk løk i tynne båter
reven ost
tacosaus
paprika pulver
salt og pepper

Steker kjøttet. krydrer med mye paprika, salt og pepper. Rører inn grønsakene og varemer det lett.

Varmer tortilla slik at dei blir litt myke. Lagger fyll i midten legger på tacosaus og litt ost, bretter sammen og legger i ildfast form eller på brett. Dette kan gjøres i god tid på forhånd.

Strø på reven ost og settes i ovnen på 220 grader til osten er smeltet, litt gyldne på toppen og gjennom varme.

Serveres med salat, tacosaus og rømme

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar