mandag 2. august 2010

Rød pesto

Var i helgen på en fantastisk grillfest - Tusen takk for en kjekk kveld. Der det ble servert en kanongod pesto. Måtte bare se meg slått og spurte om eg kunne få vite oppskriften, da denne var dobbelt så god som min. "det er din oppskrift" var svaret eg fikk hmmmmm............. den smaker jo ikke likt. "Å ja laget den feil en gang hadde dobbelt så mye parmasan i forhold til oppskrifta - og har hatt det siden"  - det skal jammen eg og gjøre neste gang. Legger ut oppskriften uten bilde - da Anne trenger oppskriften :-)

PS har endret mengden på parmesan i oppskriften - så ikke mer dobbling

Saften av en halv sitron
100 gr hvitløk
100 gr pinjekjerner
3 dl jomfruolje
2 dl fersk revet grana padano ost
150 gr soltørkede tomater
salt og nykverna pepper

Kjør alt i foodprssesoren. Hold gjerne igjen litt av oljen og rør den inn med skje til slutten. Tilsett mer olje viss du vil ha den mer flyttende

Dette er en stor oppskrift og pesto er supert å fryse. Eg pleier å fryse den slik den er i denne oppskriften, og så røre litt olje i når den er tint igjen.

PS har idag lagt ut bilde av kjøttdeig paien - gammelt innlegg som manglet bilde.

Skriv gjerne en kommentar viss du prøver oppskriftene - kjekt å høre om noen blir innspirert :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar